27 Ocak 2010 Çarşamba

Tomcat için bir yönetim aracı arayışı...

Tomcat'in kendi yönetim aracı pek kullanışlı değil. Bunun yerine daha detaylı bilgi veren ve kullanışlı bir yönetim aracı arayışı içine girdim.

Örneğin ne kadar hafıza tükettiği, bir web projesinde kaçtane oturum açıldığı ve bunların içeriklerinin detayı, gerektiğinde jsp sayfalarını tekrar derletebilme gibi bir çok seçenek sunan bir alet buldum adı ise : probe .

Probe aynı zamanda suya sabuna dokunmadan bir projeyi kapatıp açmayı sağlaması ise ayrı güzellikti. Doğal olarak o web projesini - context - yeniden çağırabiliyordunuz. Detaylarına kadar size bilgileri veriyordu.

Daha fazla ayrıntılarına giremedim vaktim olmadığından.

Tecrübe: Probe ile bir context yeniden çağrıldığında eğer, o web projesinde Quartz API kullanılmış ise bu quartz programcıklarnın - threads - ölmemesi, fakat yeniden çağrılması olayına denk geldim. Böylece aynı iş için iki adet quartz servisi çalışıyor olacaktı. Hele bi de bu servisler para çekiyorsa değmeyin keyfinize .... :)

UYARI: Aynı sorun tomcat sunucusunun server.xml ayar dosyasında CONTEXT etiketinin reloadable="true" özelliği ile de yaşandı. Mesela web.xml üzerine yazarsanız yenisini context kendini yeniden çağıracak, eski quartz servisleri kapatılamadan yenileri ayağa kalkacak ve aynı iş için birden fazla servisinin çalışacaktır.

Hiç yorum yok: