10 Haziran 2012 Pazar

Şifreler ve Şifre yöneticis macerasi...


Bir sabaha uyandım ntvmsnbc.com sayfasında kocaman Linkedin.com'un milyonlarca kullanıcısının kriptolu halde şifrelerinin çalındığını okudum.

Bunun üzerine hemen şifremi değiştirmeliyim aklıma geldi. Tabii arkadaşlarıma da olaydan söz etmeliydim. Daha sonra ise aklıma daha kötü seneryolar geldi. Mesela en çok kullandığım e-posta v.s gibi hesapların şifreleri ne olacaktı? Onların çoğunda birbirinin aynısı şifre kullanıyordum.

Her yerde açtığım değil ama en önemlileri için önlemler almam gerektiğini düşündüm.Şifre çözme olayında ise kelimer var ve bunlar anlamlı ise çözülme ihtimali bir o kadar da artıyordu. Hepsine değişik şifreleri verirsem hem nasıl hatırlayacaktım, hem de şifrelerimi nasıl güvenli saklayacaktım?

Sonunda bir password manager dedikleri program kullanmaya karar verdim. Linux ortamında KEEPASS denilen open source bir şifre yöneticisini şu an kullanıyorum. Tabii olarak onunda zayıflıkları ve şifre yöneticisi kullanmanında dezavantajları mevcut. Bu riski göze alıp şifrelerimi bu yöneticiye rastgele ürettirerek, benim hatırlamamın mümkün olmadığı şifreleri ürettirdim. Kilit noktadaki tüm yerlerdeki şifrelerimi de değiştirdim.

Şu an bir sıkıntı yaşamıyorum ama bakalım ilerde göreceğiz...

Hiç yorum yok: