24 Ocak 2014 Cuma

Steve Jobs, uzmanlar ve ilerleme hakkında alakasız şeyler...

Steve Jobs gerçekten ne düşünüyordu bilemiyorum. Ama şu an okuduklarım arasında bazı hoşuma giden şeyler buldum.

Eskiden, hatta ara ara hala, bir şey istendiğinde teknik zorluklar dahilinde değerlendirip, olup olmayacağına karar veriyor, karar vermesem dahi bir bilgi paylaşımında bulunuyordum. İşte buna uzmanlık, tecrübe deniyor. Ancak bunun dezavantajları ise, o zaman ki teknolojik gelişmelerden, daha doğrusu bildiğin kadarıyla, bulduğun kadarıyla olan teknolojik gelişmelerden faydandığından, teknolojik olarak buna ulaşmak zor veya uzak görünüyorsa, böyle olmaz gibi fikirler beyan edebilirdim. Hala ederim … 

Sorun şu ki; eğer bu şekilde bulunduğu zamana ve teknolojiye takılıp kalınır ve onun savunucusu konumuna geçerseniz, bir uzman olarak, ilerleme nasıl olabilir?

Tabii bu tavırların avantaj ve dezavanjları, sebepleri var. Mesela üretimi yapabilecek o kudret yoksa doğal olarak yapılan örneklere geçmek, örnekler yok ise o anki yeteneklerim ile çözebilecek çözümüm var mı diye bakınmam gayet doğal.

Fakat beni cezbedense, bir hayal, bir istek bu müşterinin istediği de olabilir, onu gerçekleştirmek, o anki teknolojik durumda çözüm örneği olmasa bile çözmeye çalışmak, sonunda para kazanılırsa gayet iyi olur, ilerlemeyi getirebilecek bir şeydir. Ve beni heyecanlandırıyor nedendir bilinmez.

Steve amcanın yaptığı bu olsa gerek. Önce müşteri ve kendisinin istediği şeyleri, o anki teknolojik imkanlar ile zor veya olanaksız görünse de yapmak… Başarının getirisi ise sonunda bundan epey bir para kazanabilmek.


Alakasız olacak ama, kendime işçi olarka ünvan ararken; veri bilimcisi ya da uygulamalı matematikçi arasından hangisini seçsem diye düşünüyordum. Aslında hangisinin olduğunun bir önemi yok. Ancak son bir kaç fanatik veri bilimci tanımları ile bu kavramdan soğuduğumu söylemeliyim, tabii biraz da eğlencenin sınırlarını çizdiklerinden olabilir belki :) . Galiba uygulamalı matematik veya combiatronics bana daha cazip gelmeye başladı. Tabii epey bi emek gerekecek… her neyse…





Hiç yorum yok: